• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Någon som fått samlingslån med mindre bra UC-score?

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Hej!

jag är desperat nu. Försökt vänta flera månader, men nu har jag panik. Jag har gjort ändringar i min deklaration, så min inkomst uppdateras inte förrän juni.

jag hade tänkt ansöka om samlingslån á dryga 400tkr för att samla ALLT.

jag har 9ff (alla förutom en är över sex månader i början av maj)
12,6%
Inga anmärkningar
Bolån 3.2’’
Blanco 296000
Två krediter på cirka 33tkr
Inkomst 2019 62tkr (här är väl en stor del till att mitt betyg är skit)
Ny inkomst som uppdateras i juni 417tkr

Är det någon som kunnat samla på dessa förutsättningar eller sämre? Jag funderar på att höra av mig till bankerna direkt, eftersom jag tror att de flesta ger avslag via förmedlare.

vad tror ni? Jag vet såklart att de flesta kommer säga att jag ska vänta. Men jag betalar cirka 18tkr på mitt bolån eftersom jag fick ta omstartslån via Marginalen, samt 10tkr i övriga krediter (blanco, de krediter som syns på uc samt annat). Jag har i princip minus kvar på kontot när allt är betalt. Så allt som sänker mina krediter från 10tkr skulle ge mig ett andningshål.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Alternativt, tror ni jag kan få ett lån på 150.000 och samla alla ”mindre” krediter för att sänka månadskostnaden något. Sen när min inkomst uppdateras och jag kan vänta några månader, så kanske jag kan ta ett samlingslån på mitt blanco samt mitt då nya lån på 150k?
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Tänker att om jag kan få ett samlingslån på 150.000 så kan jag tjäna några tusen i månaden, sen får jag ny inkomst (går upp cirka 2500) i juli och då får jag ännu mer över. Under den här tiden hinner fler ff försvinna också.
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Eller är det mer värt att bara söka på hela skiten, trots ej uppdaterad inkomst och 12,6 i risk
 
M

Micke123

Gäst
Poäng: 0
Det går ju att skriva ner den nya inkomsten i ansökan så visst kan du prova på 150.000. Ser inte ut som att du har något att förlora på att pröva.
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Det går ju att skriva ner den nya inkomsten i ansökan så visst kan du prova på 150.000. Ser inte ut som att du har något att förlora på att pröva.
Jag sökte på 430k, fick direkt ett erbjudande på dryga 150k. Dålig ränta, men sänker min månadskostnad med några tusen. Alltid något! :)
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Drygt 150k från Konsumentkredit, 12,69% ränta (precis samma ränta som min uc-kreditrisk, slump?) kass ränta men går ändå ner flera tusen i månadskostnad.

ringde collector som sa att jag skulle återkomma när min nya inkomst är taxerad, så kan det finnas möjlighet för hela summan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp